torsdag 26 februari 2009

SKRIVPUFF 6
Det långa helgfirandet börjar ta slut, kanske hör du till de lyckliga som varit lediga ända sedan jul? Skriv om din känsla inför att återvända till jobbet.

Platsannonserna var inte så uppmuntrande! Städare, klinikchef, elingenjör, säkerhetsvakt på tunnelbanan, traffikvakt. Här kanske..biljettförsäljare på
Nationalmuseum? Där kunde jag ju samtidigt studera konst, som jag är så intresserad av. Jag blev avbruten av min man som förvånat utbrast ”Tänker du börja jobba igen? Nu när du äntligen blivit glad pensionär!”
Pippi Långstumpsyndromet. Det är vad som drabbat mig. Pippi ville ju börja skolan
eftersom hon så gärna ville få skollov. Precis så känner jag mig. Skulle vilja börja
arbeta igen så det skulle kännas härligt att vara ledig och inspirerande att börja
arbeta igen. Fastän kanske jag skulle vända på det? Nu kan jag ju gå på Nationalmuseum och titta på konst som jag älskar när jag vill. Jag är ju pensionär!
Hurraaa!

Inga kommentarer:

Summa sidvisningar